Ik heb een nieuw bedrijfspand gekocht

Kijk, dat is pas ondernemingsgeest. Uw zaken gaan zo goed dat u meer ruimte nodig heeft of eindelijk een pand voor uzelf wilt hebben. De stap van huren naar een eigen pand is een grote. Qua verzekeringen verandert er eigenlijk niet zo heel veel, tenminste als uw zakelijke verzekeringen op orde zijn. Het verzekerd belang kan door een andere grootte van bedrijfspand wel veranderen. Het is dan ook zeker verstandig om bij zo’n grote stap uw verzekeringen te laten updaten door uw adviseur.

Welke verzekeringen heb ik nodig voor een bedrijfspand?

Wanneer u eigenaar wordt van een bedrijfspand dan zijn een aantal verzekeringen zeker belangrijk om af te sluiten. Denk hierbij aan een gebouwverzekering, een inventaris- en goederenverzekering en een bedrijfsschadeverzekering. Wanneer u al langer onderneemt dan heeft u deze waarschijnlijk al afgesloten in uw totaalpakket zakelijke verzekeringen maar het kan geen kwaad om dit nog even na te lopen. Belangrijk is ook dat het verzekerd bedrag nog overeenkomt met uw nieuwe situatie.

Wat is een gebouwverzekering?

Met een gebouwverzekering verzekert u de herstelkosten van uw bedrijfspand als deze door brand of waterschade beschadigd is geraakt. Wanneer u voorheen huurde, kan het zijn dat deze verzekering door de verhuurder afgesloten was, dus bekijk goed of u deze verzekering heeft afgesloten. Hierbij speelt het verzekeren tegen een reëel bedrag een grote rol, u wilt als ondernemer niet onderverzekerd zijn. Laat u door een adviseur van zekerheuts informeren over de mogelijkheden.

Lees meer over:

Wat is een inventaris- en goederenverzekering?

We noemen een inventaris- en goederenverzekering ook wel eens een zakelijke inboedelverzekering. Net als bij een inboedelverzekering die u voor thuis afsluit, verzekert u zich met deze verzekering tegen schade aan uw inventaris en goederen in uw bedrijf. Hieronder verstaan we alles wat u gebruikt om uw bedrijf uit te oefenen (inventaris) en de grond- en hulpstoffen die u gebruikt om uw producten te maken (goederen). Gaat u in uw nieuwe pand meer produceren of heeft u een nieuwe inventaris. Laat dan uw adviseur kijken naar het juiste verzekerd bedrag.

Lees meer over:

Wat is een bedrijfsschadeverzekering?

Een bedrijfsschadeverzekering is niet direct gelinkt aan uw bedrijfspand, maar wel aan het feit dat uw bedrijfspand schade oploopt. Wanneer u door deze schade aan uw bedrijfspand uw onderneming (tijdelijk) niet kunt voortzetten, dan kunt u mogelijk aanspraak maken op de bedrijfsschadeverzekering. Zijn uw werkzaamheden voor een groot deel afhankelijk van uw bedrijfspand dan is een bedrijfsschade essentieel. Een adviseur van zekerheuts in Nuth, Landgraaf, Born, Brunssum, Volkel, Bocholtz, Amstenrade, Belfeld, Roermond, Maastricht, Heerlen of Simpelveld vertelt u graag meer.

Lees meer over:

Wanneer moeten deze verzekeringen ingaan?

Idealiter vanaf het moment dat het pand in uw bezit is. Het is dan ook verstandig om al tijdens het aankoopproces deze zaken te regelen. Ook als u nog niet precies weet wat de reële waarde van uw inventaris of goederen wordt. Uw zakelijk adviseur kan u in elke stap van het proces begeleiden en u wijzen op zaken of beslissingen die invloed kunnen hebben op uw pakket zakelijke verzekeringen.

Heeft u hulp nodig met bedrijfsverzekeringen?

Wilt u zeker weten dat u de juiste verzekeringsportfolio heeft voor uw nieuwe bedrijfspand? Schakel dan de hulp in van een adviseur van zekerheuts in Nuth, Landgraaf, Born, Brunssum, Volkel, Bocholtz, Amstenrade, Belfeld, Roermond, Maastricht, Heerlen of Simpelveld. Zij helpen u handig in kaart brengen wat u nodig heeft en weten vaak wat er aan bestaande verzekeringen veranderd dient te worden. Zo bent u klaar voor een mooie toekomst in uw nieuwe bedrijfspand.

Ik heb een nieuw bedrijfspand gekocht